Према писању дневног листа Данас:
_ _ _ _ _ _ _ _ _
Исти, исто:
Кучевачке и Голубачке пећине крију двадесетовековне митове
и мистерије
Голубац - Златна кочија од чистог злата баснословне вредности голица и после
двадесет векова пажњу становника голубачког и кучевачког краја где је наводно нестала
у првом веку наше ере, а била је намењена непознатој египатској краљици. У несталој
златној кочији налазила су се од злата изливена два овна, каже овдашња легенда.
Римским кочијашима је планински пут којим су ишли био непознат, застали
су да се одморе у једној од многобројних пећина код Раденке и Брњице. Од тог тренутка
им се губи сваки траг. У једној од тих пећини су, како кажу староседеоци, људи касније
мистериозно нестајали. Онај ко би ушао у пећину да би је истражио и проверио није
ли у њој заиста скривен златан ован римских легионара, никад се више није вратио
свом станишту. Златна кочија је из Рима стигла у Виминацијум (данашњи Костолац)
а римски цар је планирао да уз пратњу малог броја војника преко Лепенског вира настави
пут ка Египту где је требало да буде поклоњен некој египатској принцези.
- Нико још не зна шта крију ове пећине, каже Петар Анђелковић из
Кучева и додаје:
- И не само оне, јер овде има двадесетак мистичних пећинских улаза.
Ловци који су одлазили у лов видели су улаз толико велики да и коњ у њега може да
уђе. Али, нико се још није усудио да истражи унутрашњост ове пећине, ко зна шта
би све открио, а можда би и легенда о сакривеној златној римској кочији коначно
постала јаснија.
Шумске виле
У овом мистичном крају наслоњеном на Хомољске планине појављивале
су се, каже прича из старих времена, и шумске виле. Кучевачки сликар Петар Анђелковић
их није видео, али се као дечак наслушао бројних прича о вилама и вилењацима које
је уградио у његовим сликама и предметима које израђује.
Човек
са роговима
Анђелковић прича приповетку коју је давно чуо, а ради се о томе да
је једном приликом нека жена возила запрежна кола и држала вранца за узде, а заова
седела до ње. Почела је нагло да се окреће јер је крај пута угледала човека с роговима
и брадом. Ухватио се за шараге запрежних кола и оне су га вукле све док се није
појавило прво јаче сеоско осветлење. Кад је светлост обасјала запрегу човек с роговима
се откачио од запреге а коњ умирио иако је галопирао скоро два километра.
Дневни лист Данас
_ _ _ _ _ _
Према писању „Телеграфа“
Златна кочија и
више сандука злата и драгог камења закопана је тако што је над њом направљено
вештачко брдо од земље. Тајна
златне кочије и места на коме је закопана остало је неоткривено до данас. По благо
се нико никада није вратио.
=
извор: Телеграф
_ _ _ _ _ _ _ _ _
Исти, исто:
ОТКРИВАМО, ГДЕ ЈЕ ОТИШЛО ТИТОВО БЛАГО






ве једне организације у којој је врло мало радио. Радили су други у његово име, али сви су се морали заклињати на верност врховном рабинеру. Скерлић је имао ту место које су му дали. Богдан је волео Скерлића, волео је у њему многе особине које су биле потребне групи за њено одржање и волео га је и због тога што се овај безусловно подавао Поповићу, иако ничег заједнички идејног, сем одржавања групе, међу њима није било. Уз то, Скерлић је био морал групе и њен борац. При крају 1912, 1913. и пред смрт, стварни вођ је био Скерлић. Богдан Поповић само формални. И стварна идеократија била је Скерлићева. И “теорија ред по ред” и рационализам и “уметност ради уметности”, основни постулати Поповићевог система, били су потиснути у крај. Под Скерлићев барјак окупили су се ирационални Југословени, “социјална уметност”, демократија (подвукао Б.). Све се то одржавало поштовањем, врло искреним, које је Скерлић имао за свога учитеља. Али, као што рекох, никаквих других идејних веза није било. То су била два потпуно различна света и један је почињао где се други завршавао, и обратно. Богдан Поповић је естета и књижевник, Јован Скерлић је историчар и политичар (подвукао Б.). Додир им је био на историји књижевности; и то француској, уколико је Скерлић знао. Јер Скерлић је био човек од интуиције и импресије, али је врло мало ствари знао…”